Saturday, February 7, 2009

Kisah sedih aku...

Pada tanggal 30 january pkul 3 pagi, umah aku yang terletak di bayan baru tlah d pecah masuk oleh orang jahat. Pencuri yang jahat itu telah masuk ke rumah aku dengan memotong grill dapur pada pukul 3 pagi. Pada ketika itu kami sekeluarga tengah tidoq laaa kt atas, maklumlaa kul 3 pagi...tak kan nk men bola lak kn. Pencuri yang durjana itu telah menyelongkar bilik baca aku yang terletak d tingkat bawah. Antara barang yg tlah dsapu oleh perompak itu ialah
1. laptop dell aku
2. laptop compaq adik aku
3. camara digital nikon adik aku
4. beberapa ratus duit aku
5. external hdd adik aku
6. rm 19 duit adik aku yg kecik
7. beberapa puluh rm duit adik aku
dan juga begpack etiqa kegemaran aku....yang mungkin tlah digunakan utk memngangkut smua barang2 yg tlah dicuri.
Kami sekeluarga telah tersedar jam 3.30 pagi apabila telah dikejutkan dengan kehadiran polis di dalam rumah. Polis tu gtau bahawa jiran belakang yang dgr bunyi tlah report kt depa. And apabila mereka smpai, mereka telah nampak kelibat pencuri itu melarikan diri. Tetapi yang aku sakit hati, depa tgk ja and depa tak kejar pn. Abih tuh depa jadi polis watpa??? Lpas 1/2 jam depa kata, depoa dh wat road block kt blakang umah aku, tak kan laaa pencuri tu bodoh sgt nk lalu kt road block...haiyooo....wake up mr. P......pencuri tuh dh tentunya pndai klau dh dia bleh mencuri barang2 berteknologi tinggi dr umah aku.
Ketika aku mengetahui aku telah kehilangan laptop and duit, aku berasa amat sedih. Hanya aku sorang jaa kat umah tuh yang menangis cm org gila selama 2 hari. Ini adalah disebabkan, pencuri tuh amik laptop aku bersama dgn smua assignment aku yang dh siap. Aku dh put in so much effort and time, last2 dia amik cm tuh ja....mesti laaa aku sedey...aku menangis n menangih...smua ahli kluarga aku n sedara aku pujuk aku kata smua yang berlaku ada hikmahnya. Tapi aku amat terkilan. Klau aku dapat pencuri tuh aku pijak perut dia, padan muka.
Aku ingin berterima kasih kepada smua family aku yg pujuk aku, n cima aku n mami aku sbb tlg wat keja seni aku n berusaha nk tlg aku. aku jugak nk bertrima kasih kt kwn baik aku yang cuba pujuk aku. Aku juga nk thanked Madam aku yang amat memahami keadaan aku n bagi aku masa untuk siapkn assignment aku balik.
Now aku dh cm ok n berusaha untuk buat balik assignment aku, doakan semoga aku berjaya siapkan assignment aku. Aku juga bersyukur org jahat tuh tak buat apa2 kt aku n family aku n trima setiap yang berlaku ada hikmahnya.

No comments:

Post a Comment