Wednesday, January 28, 2009

Lelaki and Perempuan

Aku terasa nk tulis enty kali nih because tadi aku baca satu blog tuh. Blog seorang lelaki yang mengatakan perempuan double standard terhadap lelaki handsome and tak handsome. Sian kat lelaki tak hansome. Ish, kaum hawa jangan laaa korang kejam sangat. Pandai-pandai laa jaga hati lelaki walaupun dia tak handsome. Sepanjang hidup aku selama 20 tahun lebih nih...dah byk lelaki aku juperr...each and everyone of them is different. Aku penah juper laki yang handsome and sengal..laki yang handsome and baik...laki yang tk brapa handsome and sengal..laki yg tk brapa handsome and baik...mcm2 laa...So laki nih mmg laa bermacam sgt jenisnya, sama laa cam pompuan gk...macam2 jenis ada. Bagi aku, klau orang tuh layan kita baik, kita pn layan laa dia baik2...jangan laa tengok rupa...mmg tak baik sgt...Tapi klau dia layan kita buruk...kita persetankan jerr dia tuh..


Satu lagi yang aku seniri musykil ngan kaum perempuan nih, biasanya lepas solat kita selalu doa nk pasangan yang baik and beriman, tapi bila kita jupa pasangan yang macam tuh, kita plak rasa takut and rasa tak sesuai. Kenapa ekk??? Walhal kadang kaum adam tuh tak wat salah apa pn...dia hanya seorang hamba Allah yang baik. Hmmm...kaum hawa nih mmg pelik. Kadang2 kaum hawa nih lebih tertarik pada lelaki yg type 'badboy'. Kenapa?? Walhal memang dah tau kita mengambil risiko yang amat tinggi untuk dilukai, tapi dgn orang macam tuh laa popuan cpt tertarik. Popuan mmg pelik.


Lelaki. Setahu aku lelaki nih, klau yang baik mmg amat sweet and memikat hati. Tapi ada jugak lelaki yang memakai topeng sweet saja. Mereka menjadi amat sweet untuk memikat and kemudian melukai. I know tk smua lelaki cam tuh, hanya sesetengah...


Tapi kaum lelaki fahamilah, kadang perempuan bukan tanak percaya kat korang, just kitorang kena berjaga2. Tak kisah laa klau korang rasa kitorang nih ada ego yang tinggi laa or terlalu manjaga hati kitorang. Klau kami tak jaga hati kami, sapa nak jaga. Hati kami kaum perempuan nih amat lembut dan terlalu mudah untuk terluka, so janganlah salahkn kitorang sebab jaga hati kitorang. Kadang2 kitorang terpaksa keraskan hati hanya untuk melindungi hati kami seniri. Aku tak kata kaum lelaki takde hati, i know korang pn ada hati and sesetengah hati telah dilukai oleh kaum wanita. So kita sama2 laa jaga hati kita and sentiasa berdoa agar hati kita hanya terbuka untuk si dia yang telah ditetapkan untuk kita.


1 comment: